Seminārs “Google iespējas Tavam biznesam”

Mans lauciņš ir grafiskais dizains un web dizains, tas ir tas, ar ko man patīk nodarboties, ko esmu mācījusies un ar ko pelnu naudu. Bet, tā kā web dizains cieši saistīts ar web izstrādi, un veidoju arī mājas lapas pilnībā, mani nevar neinteresēt digitālais mārketings un viss, kas saistīts ar to, lai izveidota, gatava mājas lapa, dotu atdevi tās īpašniekam. Vēl strādājot pilna laika slodzi kā algota darbiniece, meklēju, interesējos un eksperimentēju web mārketinga un affiliate jomā. Viens no pirmajiem “skolotājiem” šajā jomā bija Aigars Armanovs ar savu www.webmarketing.lv lapu, neskaitot ārzemju resursus. Aigars šajā laikā ir kļuvis, nebaidīšos šī vārda-seo un affiliate eksperts un līderis Latvijā.  2011.gadā viņš kļūst par partneri uzņēmumā Infinitum 8, ko radījis Egils Boitmanis, un par šī uzņēmuma vēsturi un izaugsmi sīkāk var uzzināt infinitum.lv lapā. 2011.gadā darbu sāk partnermārketinga tīkls GoAffiliate, 2012.gada sākumā tiek dibināta Interneta Mārketinga Asociācija. Infinitum 8 organizē dažādus seminārus un konferences, lielākā un nopietnākā – digitālā mārketinga iLive konference gaidāma jau 23.oktobrī Rīgā, Sapņu fabrikā. Vēlos padalīties ar domām un atsauksmēm par Infinitum 8 rīkoto semināru “Google iespējas Tavam biznesam” , kas notika 23.septembrī Banku Augstskolā. Ar lekcijām uzstājās Aigars Armanovs, Egils Boitmanis un Jānis Birģelis no Infinitum, un Didzis Vilcāns no Google Latvija. Seminārā ne tik daudz tika izklāstītas dažādas tehniskas pieejas, kā vispārējās tendences mūsdienu web mārketingā, pozitīvais un negatīvais uzņēmumu attieksmē pret mārketingu, no Infinitum pieredzes, arī prakstiski padomi un -vismaz priekš manis- kārtīga deva pozitīvas iedvesmas un iedrošinājuma darboties. Aigars savā prezentācijā Efektīvs Mārketings Biznesa Startā stāstīja par interneta mārketinga evolūciju un tā galvenajām jomām mūsdienās, par to, kādam mūsdienās ir jābūt unkas jāpārzina īstam mārketinga ekspertam un par pareizo ceļu un soļiem, kas jāiet uzņēmumam, lai mārketings būtu veiksmīgs un produktīvs. Daudzi uzņēmumi ar savu mājaslapu un interneta mārketingu ir kā “peldošas mājas” bez pamata:

  • 50% uzņēmumu –  Nav līdz galam skaidra situācija tirgū, nav veikta pilnīga izpēte;
  • 25% uzņēmumu mājas lapu – Neveiksmīgs tehniskais risinājums;
  • 40% uzņēmumu mājas lapu – Neveiksmīgs dizaina risinājums (akmens web dizaineru dārziņā…);
  • 50% uzņēmumu mājas lapu – Jāveic satura papildinājumi, uzlabojumi vai pat jāpārraksta saturs;
  • 75% uzņēmumu mājas lapu- Jāveic pārdošanas elementu uzlabojumi’
  • 90% – Nav 100% meklētājiem draudzīgas.

 Egils Boitmanis savā prezentācijā StartUp mārketings mudināja veidot internetu par labāku vietu (Making the Interneta Better Place). Viņš stāstīja par to, cik svarīgi ir jau sākumā nepieļaut kļūdas, par kurām vēlāk var būt dārgi jāmaksā, un cik svarīgi ir:

  • būt komunikācijā ar klientu un saņemt atsauksmes – gan labās, gan sliktās, lai zinātu, kas darbojas un kas ir jāmaina vai jāuzlabo;
  • piesaistīt potenciālos klientus;
  • testēt (3x) un izmēģināt visu;
  • apdomīgi rīkoties ar mārketinga budžetu, neiztērējo visu jau sākumā tehniskajās lietās.
Egils iezīmēja 3 galvenos soļus StartUp mārketinga ceļā:
  1. DATI – datu vākšana, manuāla analīze, izmantojot pieejamos rīkus un to izmantošana uzlabojumu un izmaiņu veikšanā;
  2. pirmajā vietā likt cilvēku, domāt par cilvēku interesēm un komunikāciju, ne tik daudz tehniskām lietām;
  3. Kvalitatīvas nolaišanās lapas (landing page) ar skaidru mērķi un labu dizainu, pareizi sakārtots lapas dizains.
Didzis Vilcāns savā prezentācijā E-iespējas inovatoru paaudzei arī atgādināja par to, ka Google arvien mazāk skatās uz tehniskajām lietām, atslēgvārdiem, tagiem utt. , bet arvien vairāk uz cilvēku atsaucību, interesi, komunikāciju, lapas satura atbilstību mērķim un kontekstu. Internets un mūsdienu tehnoloģijas ir spēcīgi rīki, un izmantojot visas tā iespējas, iespējams gūt panākumus pat tad, kad reāli tas nešķiet iespējams. Didzis minēja vairākus iespaidīgus piemērus,

kā internets un digitālās tehnoloģijas palīdz cilvēkiem sasniegt mērķus. Un daudzas interneta un tehnoloģiju iespējas ir pieejamas bez maksas vai par simbolisku samaksu. Google Adwords un Google Analytic maziem uzņēmumiem sniedz to pašu, ko lieliem – vesels departaments.

Jānis Birģelis uzstājās ar prezentāciju Datu analīzes tendences un risinājumi. Jānis nemācīja Google Analytic ne pamatus, ne padziļināti, bet izsmeļoši pārliecināja par datu analīzes nozīmi un iespējām. Neskaitot lielāko, spēcīgāko un bezmaksas rīku Google Analytic, datu analīzei un testēšanai tiek izmantoti arī tādi kā :

  • Яндекс метрика;
  • WordPress iebūvētie analītikas rīki;
  • Clicktale;
  • Visual Website Optimizer;
  • Optimizely;
  • MouseStats.

Tomēr lielākais spēlētājs ir Google Analytic, aizņemot 81,5% analītikas tirgus. Tā pamatus un padziļinātu izpratni var apgūt Google Analytic Academy. Ko darīt, kad datus par apmeklētāja interesi un uzvedību lapā esam savākuši?

  • Palielini mājas lapas atdevi;
  • Uzlabo produktu;
  • Uzzini, kas ir tavs apmeklētājs;
  • Izmanto datus reklāmas kampaņu veidošanai ;
  • Rādi tieši pielāgotas reklāmas;
  • Atstāj nākamajām paaudzēm.

1 thought on “Seminārs “Google iespējas Tavam biznesam””

Komentēšana nav pieejama.