Web 2.0

Web 2.0  Dizaina pamats nav grafisks

Kas ir web 2.0 dizaina pamatā? Spīdīgi foni, toņu pārejas, liela izmēra teksti ar atspīduma efektiem, daudzstarainas emblēmas vēl nenozīmē, ka tas ir web2 dizaina kodols. Ir vēl kādas lietas, kas ir izveidojušas so web2 jēdzienu mūsdienu interneta vidē. Jēdziens, uz ko balstās pati web2 ideja.

VIENKĀRŠĪBA

Tā ir galvenā web2 īpašība – vienkārši un atklāti parādīts web lapas mērķis un brends Daži pamatfaktori, kas veido jēdzienu web2…

#Jauna cerība Viens no web2 aspektiem- pēdējo gadu uzplaukums web ekonomikā. Strauji palielinās konkurence jau esošās un veidojas jaunas web nišas, biznesa un peļņas iespējas internetā kļūst arvien plašākas, tehnoloģiskās iespējas arvien daudzveidīgākas. Web industrija, jaunā dotcom. bērnu paaudze un Burbuļa 1.0 veterāni gozējas jauno iespēju un potenciālu ēras saulītē. Un tas viss ienes optimismu web pasaulē.

#Nebeidzama informācijas apmaiņa Nekas Web2.0 nav nemainīgs. Web 2 var uzskatīt par tehnoloģisku fenomenu, kur informācija un funkcionalitāte brīvāk nekā jebkad var pārvietoties/mainīties, pateicoties jaunajiem datu pārraides formātiem un tehnoloģijām, kā RSS, web servisiem, mikroformātiem un AJAX. Tatad saturs ir pilnībā pārvietojams- ievietojot kautko vienā konkrētā web vietnē, jūs neziniet, kur un varbūt pat kādā citā mēdijā tas nonāks. Satura mobilitate prasa tā [content] pilnīgu nošķiršanu no vizuālā stila. Informācija arvien biežāk tiek glabāta datubāzēs, vai kā XML un piedāvāta plašākai lietošanai plašākā formātu klāstā ka jebkad agrāk.

#Demokrātija (Lielāka “Pievienotā Vērtība” Web2.0) Trešais zīmīgais web 2.0 aspekts ir informācijas demokratizēšana. Regulārie web apmeklētāji arvien biežāk ir satura veidotāji un labotāji. Ikviens var būt sava bloga žurnālists vai izteikt savas domas citos blogos, noteikt svarīgākos jaunumus un ziņas, izmantojot sociālos tīklus, kā Digg vai del.icio.us. Tradicionālie mēdiju veidi un savā ziņā, biznesa modeļi zaudējuši vadošās pozīcijas 21.gs. Tev vairs nevajag kaudzēm kontaktpersonu vai naudas, lai uzsāktu biznesu.

KĀ TAS ATSPOGUĻOJAS WEB 2.0 ZĪMOLĀ UN DIZAINĀ

Vienkāršība zīmolā Web 2.0 stila zīmola dizainā ir vairāk :

• Caurspīdīguma
• Tiešuma
• Bezbailīguma
• Uzticēšanās

Zīmols tiek veidots, lai būtu atšķirīgs, bet ātri uztverams, kas it kā saka: “Tas ir, ar ko mēs nodarbojamies, kam tas domāts un kādēļ būtu jāizvēlas mūs.” Protams, labi zīmoli vienmēr tā tikuši veidoti, bet nekad tas nav bijis pats galvenais. Interneta lietotāji un web izstrādātāji ir daudz pieredzējušāki nekā iepriekšējā Dotcom buma laikā, un uzlabotās tehnoloģijas ļauj vieglāk kā jebkad īstenot ideju. Iepriekšējās paaudzes web lapas vairāk nespēj sasniegt uzticamību dažās minūtēs, kā tas varbūt bija pirms 10 gadiem. Mūs vairs nevar aizraut mājas lapa, kas vēlas iespaidot ar apjomīgu informācijas daudzumu vai “biznesa rokasspiediena” bildi. Web 2.0 lapa šķiet caurspīdīga, atvērta un uzticama. Katrs elements katrā lapā ir atklāts, viennozīmīgs un koncentrēts uz vienkāršu mērķi.

Atvērtība un uzticība darbojas abos virzienos:

• Weblapa (vai zīmols) man atklāti saka par saviem mērķiem un plānu, ka tos sasniegt
• Zīmols gaida atvērtību arī no manis, kā daļu no darījuma
• Bet tas parāda, ka es varu uzticēties.
• Un uzticas man.

Vienkārša koncentrēšanās

Web 2.0 konkurences tirgū jums nav laika pļāpāt un flirtēt ar lapas apmeklētājiem. Viņi zina savu spēku, viņi ir zinoši un viņiem ir izvēle.

Mazāk dizaina

Labā Web 2.0 dizainā jūs ievērosiet, ka pikseļi tiek lietoti ļoti uzmanīgi, lai prātīgi vadītu lapas apmeklētāja uzmanību. Katram elementam katra lapā ir jāattaisno sava esamība, vai tam vienkārši jāpazūd. Dizainam jāparādās pašas lapas kopējā dizainā, dizaina elementi vairāk domāti lapas dizaina papildināšanai, dekorēšanai nekā pievērst apmeklētāja uzmanību. Tā kā lapas apmeklētāja uzmanība ir ierobežota, bet jums ir svarīga informācija apmeklētājam, viss, kas var mazināt šo uzmanību, draud ar neveiksmi weblapas mērķa sasniegšanai, vai nogurdinot apmeklētāju, vai vienkārši radot grūtības atrast vajadzīgo linku. Kā saprast lapas vizuālā veidola atšķirību no satura? Saturs mainās katrā lapā, bet vizuālais izskats ir daļa no paša lapas šablona. Tas ir gandrīz tāds pats katrā lapā. Vienīgais izņēmums šim likumam ir zīmols un navigācija. Jūsu logotips drīkst būt liels, uzkrītošs, lai gan tas parādās katrā lapā, jo tas ir ļoti svarīgs faktors jūsu lapas uztveršanai. Tāpat pirmā līmeņa navigācija ir vitāli svarīga, lai ļautu apmeklētājam saprast, kur viņš atrodas un kas vēl web lapā ir pieejams. Bet tas nenozīmē pikseļu “izšķiešanu”! Katrs pikselis jālieto ar domu, lai apmeklētāja galvenā uzmanība tiktu pievērsta lapas saturam.