Profesionālu Dizaineru padomi krīzes laikā

Profesionālā dizaina asociācija AIGA izjautā dizaina profesionāļus par konkurētspējas saglabāšanu ekonomiskās krīzes laikā. Tie ir padomi, kas var noderēt dizaineriem gan labos, gan sliktākos laikos.

Rīkojies gudri un stratēģiski – vai arī izvadā picas. David C. Baker,

menedžmenta konsultants radošo pakalpojumu jomā, uzņēmuma ReCources Inc. Radītājs un vadītājs Nešvilā. Lai spētu konkurēt, apsver sekojošās 6 lietas, kas ne tikai palīdzēs tavam biznesam tuvākajā laika posmā, bet palīdzēs attīstīties nākotnē. Pirmkārt, fokusējies uz šaurāko jomu, kurā tev ir dziļākas zināšanas un vērtīgāka pieredze, nevis centies aptvert visas jomas, kuras tev vispār ir zināmas; Kad tu apsver iespēju kompromisam ar saviem standartiem labam klientam, piemēram, cenu vai nepieciešamo laiku darba paveikšanai – apdomā izvēli, kam piedāvāt šo iespēju. Tas ir svarīgi, jo tu pēc tam neatgriezīsi šo klientu “labo” klientu sarakstā, kad ekonomiskā situācija uzlabosies Tu taču negribi zaudēt visu savu klientu bāzi. Visbeidzot, uzturi cenas atbilstoši savai pieredzei un talantam. Vai arī, ej strādāt par picu piegādātāju.

Esi taupīgs, bet savu kreativitāti tērē izšķērdīgi Michael Bierut ,

Pentagram Ņujorkas biroja partneris Katrs zina, ka šis laiks ir grūts. Katra ekonomiskā krīze ir izaicinājums. Bet grafiskajiem dizaineriem ir dažas īpašas priekšrocības. Vispirms, tu faktiski kaut ko radi. Ekonomiskais burbulis rodas, kad cilvēki sāk pelnīt naudu, izdomājot, kā manipulēt ar citu cilvēku naudu. Bet dizaineri pelna ”vecmodīgā” stilā: radot ideju, ko neviens līdz šim nav radījis, un tad ar savu prasmi īstenojot šo ideju realitātē. Cilvēki, kas rada lietas- fiziskas vai digitālas, mūsdienās ir mazākums. Bet tas ir spēcīgs mazākums, jo cilvēki, kas tiešām rada lietas ar paliekošu vērtību, ir tie, kas spēj ļauj pastāvēt pārējai ekonomikas sistēmai. Otrkārt, tev nepieciešams minimāls aprīkojums, un tas visu laiku samazinās. Citiem ražotājiem nepieciešamas rūpnīcas, bet ne tev. Tava ražošanas telpa un inventārs ir tavā galvā. Pirms dažiem gadiem, pat neliels grafiskā dizaina projekts nevarēja iztikt bez biroja telpām, telefoniem, kopētājiem un kafijas automātiem. Protams, ir jauki, ja šīs lietas arī tagad ir. Bet vai esi padomājis, cik daudz var izdarīt tikai ar portatīvo datoru un mobilo telefonu? Esi pateicīgs, ka tev nav jāmaksā par biroju. Visbeidzot, tu vari strādāt bez klientiem. Apavu darbnīca stāv dīkā, ja nav kurpju, ko labot. Bet dizaineris vienmēr var būt nodarbināts. Padomā, cik daudz vēl ir dizaina problēmu, ko varētu atrisināt. Padomā, cik labi var būt strādāt bez klienta. Padomā par to kā izpēti un radīšanu. Centies nedomāt par to, ka par to neviens nemaksā, tas ir vienīgais mīnuss. Bet tas tā ir pagaidām. Laiks, ko tu ieguldi tagad, atmaksāsies vēlāk- bez šaubām. Esi pacietīgs, taupīgs, bet netaupi savu radošumu.

Kontrolē tikai tās lietas, ko tu vari kontrolēt. Judy Kirpich

marketinga komunikāciju firmas Grafik vadītājs un CEO Mans padoms, kā palikt konkurētspējīgam grūtos laikos: Vienmēr vadi savu biznesu tā, it kā recesijas laikā. Tas nozīmē atlikt naudu arī labajos laikos, jo nāks nākošā lejupslīde. Pārvari kārdinājumu tērēt naudu „treknajos” laikos, jo nāks arī grūtāks laiks. “Bizness” nav slikts vārds. Daudzi no mums, dizaineriem, skatās nicīgi uz biznesu mūsu profesijas dēļ, kurā radošais ir pats galvenais. Nekad neaizmirsti, ja tu nenodarbosies ar biznesu, tavai kreativitātei nebūs, kur dzīvot. Tu nespēj kontrolēt daudzas lietas, bet tu vari kontrolēt savu budžetu. Grūtos ekonomiskajos apstākļos tu nevari kontrolēt biznesa vai finanšu svārstības. Bet tu vari kontrolēt, cik tu tērē. Budžets var tev palīdzēt saprast, kur tava nauda aizplūst un kas būtu vislabākais tavai ekonomiskajai labklājībai. Radi budžetu gadam, kontrolē to katru mēnesi, ievies izmaiņas, ja nepieciešams Ekonomiskā situācija nav tava vaina. Ja tavs bizness neiet tik labi, kā gribētos, nebūs labāk, ja tu sevi par to vainosi. Tagad ir mazāk darba un lielāka konkurence dizaina projektiem. Un darbs pie projekta bieži tiek atsaukts tūlīt pēc tā iegūšanas! Tā ir recesija. Galvenais, atceries, ka tev jāiet cauri šim grūtajam laikam ārējo apstākļu dēļ, nevis tāpēc, ka tu esi slikts dizaineris vai slikts cilvēks.

Dod no sevis labāko – tikai tā rodas labas lietas Denise Korn,

 radošo komunikāciju firmas Korn Design radītāja un direktore. Vai tu esi nesen beidzis dizaina studijas, vai savas dizaina karjeras pagrieziena punktā, māci dizainu vai strādā ar dizaineriem, mēs visi, liekas, šodien saskaramies ar līdzīgiem izaicinājumiem. Meklējot laba darba iespējas, kas ir gan vērtīgs, gan drošs, mums jāsāk saskatīt jaunus veidus, kā sasniegt šo mērķi. Es esmu atklājusi, ka labākie padomi attiecas gan uz labiem, gan sliktiem laikiem, un uz visiem profesionālajiem līmeņiem. Atstāj savu ego aiz durvīm. Ja tev ir, ko piedāvāt, tu būsi pārsteigts, cik ātri tavs ieguldītais darbs un izdoma tiks novērtēti. Jāstrādā smagi, lai būtu informēts un ievērots. Mācies no citiem un uzmanīgi klausies. Esi dizaineris ar savām idejām, savu rokrakstu, bet vienmēr esi atvērts jauniem domāšanas veidiem, kas var pavērt tev jaunas perspektīves. Dalies visā – ar savu laiku, savu enerģiju ar citiem. Tas dos tev spēku un iedvesmu veidos, kas tev vēl ir neatklāti. Esi padomdevējs, esi uzticams kolēģis un darbinieks. Esi pacietīgs – Roma netika uzcelta vienā dienā. Izmanto šo laiku domām un izaugsmei. Un ja tev joprojām ir brīvs laiks, tu vari to veltīt to citiem, tas arī atmaksāsies!